……………………………İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLÜĞÜNE
Merkezimizde 15.05.200. tarihinde incelemesi yapılan …… protokol numaralı ……………..‘ın “ Normal Zihin Düzeyinde” olduğu tespit edilmiştir. Öğrencinin zihinsel problemi olamamasına rağmen bilişsel seviyesi yaş düzeyinin gerisindedir. Bunun nedeni belirtilmiş olan dikkat eksikliği veya unutkanlık değildir. Bu durumun altında öğrenilmiş davranış bozuklukları, uyumsuzluk, unuttum veya dikkatim dağıldı bahaneleri, çalışan anne-babanın ilgi eksikliğinden kaynaklanan açıkları kullanması, isteksizlik, v.b. nedenler yatmaktadır. Öğrencinin yaş düzeyi göz önüne alındığında bu tür durumlar normal karşılanmakla beraber olumlu disiplin yöntemleri kullanılarak olumlu değişiklikler yapılabilir. Durumla ilgili aileye gerekli rehberlikte ve önerilerde bulunulmuştur. Öğrenci ile ilgili öneriler aşağıda sunulmuştur.
Gereğini bilgilerinize arz ve rica ederim.
GÖZLEM VE ÖNERİLER
Öğrencinin hareketli ve uyum problemi olduğu gözlenmiştir. Sözel olarak kendini ifade etmekte başarısız olan öğrenci kendini farklı yönlerde ifade etmeye çalışmaktadır. Dikkatini istediği zaman yeterince toplayabilen sadece ders konusunda dikkatini toplamakta başarısız olan bir öğrencimizdir. Aynı zamanda öğrencide öğrenilmiş yanlış davranış bozuklukları da (kavgacı olma, isteksizlik, dikkat etmeme,yaramazlığa önem verme v.b.) bulunmaktadır.
Sınıfta göz temasının kurulabileceği bir yerde oturtulması
Ders sırasında küçük fiziksel temasların kurulması, sürekli gözlendiğini hissetmesi,
Yapamadıkları değil yapabildiklerinden örnek verilerek güven duygusunun geliştirilmeye çalışılması. Öğrencini birçok olumlu ve yetenekli yönleri bulunmaktadır. Ceza yerine bu yönler kullanılarak daha hızlı sonuca ulaşıla bilinir.
Sınıf içinde yeteneğine uygun sorumluluklar verilmesi,
Unutma veya dikkatsizlikle ilgili hatalarını hoşgörmek yerine sınıfa uygulanan standart tavırların kullanılması. Ayrıca bu nedenle yapmış olduğu hataların sorumluluğunu almasının sağlanması.
Sınıf ve okul içinde uyulması gereken kurallar nedenleri ile beraber birebir olarak konuşulması.
Toplumsal kurallar, saldırganlık, arkadaş edinme ve sürdürme konularında etkinliklerin sınıfta işlenmesi ve özellikle öğrenciye etkinliklerde görev verilmesi etkili olabilir. Sınıfça uyulması gereken kurallar konusunda anlaşmalar yapılabilir.
Örnek bir davranışının ya da başarısının sınıf içinde öğrenciye belirtilmesi,
Eksik yaptığı ödev ve sorumlulukları ile ilgili mutlaka görüşülmelidir. “Bunun şurası çok iyi olmuş ama bu eksik kalmış farkında mısın, ya da bunu yapmayı unutmuşsun sanırım, bu sınıftaki görevindi sen bunu yapmadığında sınıftaki ders düzenimiz bozuluyor “gibi hem ona görevini hatırlatıcı hem de önemli olduğunu hissettirici iletişim kurulmalıdır.
Sosyal faaliyetlere katılmasının teşvik edilmesi,
Hayat bilgisi, Türkçe, matemetik, vb. derslerde konun gidişatına göre derse katılması ve konuşması için desteklenmesi,(düzgün cümle kurma ve akıcı konuşma yaş seviyesinin gerisindedir.)
Öğrencinin sosyal ve duygusal gelişimini desteklemekle beraber olumlu davranış değişiklikleri de sağlayacaktır.