………….. İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLÜĞÜNE
Merkezimizde 13.12.200. tarihinde incelemesi yapılan …… protokol numaralı …………….’ın “Normal Zihin Düzeyde” olduğu tespit edilmiştir. Öğrenciye hiperaktivite ve dikkat dağınıklığı kontrol listesi uygulanmış ve Dikkat Eksikliğinden şüphelenilmiş, hastaneye yönlendirilmiştir. Öğrencinin yaşıtları düzeyinde akademik beceriye sahip olabilmesi için birebir eğitim alması gerekli görülmektedir. Öğrenci ile ilgili veliye gerekli rehberlikte bulunulmuştur. Öğrenci hakkında karar verebilmek için Hastane sonucu beklenmektedir. Normal sınıfına devamı uygundur.
Gereğini bilgilerinize arz ve rica ederim.
GÖZLEM VE ÖNERİLER
Öğrencide dikkat eksikliğinden şüphelenilmiştir. Okula ve derslerine uyum problemlerinin, dikkatini toplamada zorluk çekmesi, öğrendiklerini sistemli bir şekilde zihnine işleyememesi ve unutmasının neden olduğu düşünülmektedir.Bu sebeple aşağıdaki öneriler sunulmuştur.
-Sınıftaki yeri öğretmenin öğrenciyi kontrol altında tutabileceği önde bir yerde seçilmelidir. Hem görme kusurunun bulunması hem de dikkatini toplamada zorluk yaşaması nedeni ile faydalı olacaktır.
-Yeterli ve yetenekli olduğu alanlarda sorumluluk verilmesi ve/veya ödevler verilmesi , başarılı olduğu işlerin sonunda sınıf önünde onere edilmesi. (öğrenci bugüne değin hep yapamadığına tanık olmuş ve bundan sonrada başaramayacağına inanabilir. kendini aşırı yalnız bırakma, başkasına uymadan hareket edememe, potansiyelini gösterememe, kendine güvensizlik geliştirme, öz benlik algısının çok düşük ve olumsuz olması gibi nedenlerden dolayı başarması beklenen görevin-görevlerin yapabileceği şeyler arasından seçilmesi önemlidir.)
Aksi durumlarda çocuklar kendilerini olumsuz duygulardan kurtaramamakta ve aynı zamanda kendilerine ve çevrelerine gizli bir öfke yaşamaktadırlar. Bu öfkede öğrencinin yapabilecekleri karşısında motive olabilmesini engellemektedir.
-Yapamadıkları değil yapabildiklerinden örnek verilerek güven duygusunun geliştirilmeye çalışması,
-Öğrencinin yazma, okuma, anlatma eksikliklerinin giderilmesi için bol bol okuma, anlatma, yorum içerikli ödevler verilebilir. Ayrıca seviyesine uygun ödev desteği ile öğrencinin zihinsel faaliyeti hızlandırılabilir.
-Örnek bir davranışının ya da başarısının sınıf içinde öğrenciye belirtilmesi,
-Matematik, Türkçe vb. derslerde konun gidişatına göre başarı sağlayacağı derse katılması ve konuşması için desteklenmesi,
-Dikkati çok çabuk dağılacağından ders esnasında göz teması, fiziksel ufak dokunmalar, cevap verebileceği sorular ile dikkati uyanık tutulabilir.
- Yine dikkati çabuk dağılacağından ödevlerini parçalara bölerek yapması ve bu şekilde tamamlamasını sağlamak amacıyla aile-öğretmen-öğrenci birlikteliği ile verimli ders çalışma planı yapılması.
-Sosyal faaliyetlere katılmasının teşvik edilmesi, sorumluluk verilmesi öğrencinin kendisini sınıfta değerli hissetmesini sağlar. Sınıfa uyumu bu yolla sağlanabilir.
-Ailenin sürekli okul ile iletişim içinde olmasının sağlanması (amaç; ailenin okulla daha sık gelmesi ile çocuğa kendisinin ve okulda yaptıklarının ne kadar değerli olduğunu hissettirmek ve olumsuz davranışlarda okul ve ailenin çocuğa karşı ortak bir olumlu disiplin yöntemi kullanabilmesi –ceza,ödül v.b.--)
-Öğrencinin akademik yönden eksiklerini tamamlaya bilmesi için okul kursundan yararlanması sağlanmalıdır.
- DEHB’li çocuklarla başa çıkabilmesi için öğretmenlerin olumlu ve gerçekçi akademik beklentiye, sıkı bir gözlem ve denetim becerisine, tutarlı, sabırlı ve esprili bir kişilik yapısına, işbirliğine yatkınlığa (özel eğitim öğretmeni ve uzmanlarla), sahip olması gerekir.
- Okulunda yoğun olarak spora-müziğe-resime v.b. yönelmesi sağlanabilir. Bu konuda ilgili ders öğretmeni ile işbirliği yapıp çocuğun yatkın olduğu bir spor alanını belirleyip, bu aktiviteleri yapması için imkan tanıması faydalı olacaktır.
- Bir öğretmen olarak kendi hızınızı değerlendirerek sınıfta konuları işlerken ne kadar hızlı yada yavaş olduğunuza dikkat edilebilir.