Gönderen Konu: Saydam: Çocuk eğitimi ve çocuk istismarı  (Okunma sayısı 4968 defa)

alıntı

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • İleti: 142
    • Profili Görüntüle
Saydam: Çocuk eğitimi ve çocuk istismarı
« : 29 Mayıs 2009, 06:30:15 ös »
Aşağıdaki bağlantılardaki PowerPoint saydamları Avrupa Birliği Türkiye Temel Eğitime Destek Programı'nın (TEDP) eseridir.

1 - Sokak çocukları ve çocuk istismarı
Çocukları sokağa iten nedenler, sokak çocuklarının sınıflarndırılması, sokak kanunları, çocukları bekleyen riskler

2 - Ekonomik İstismar
İstismar alanları, tehlikeler, çocukların çalışması ile ilgili yasal düzenlemeler

3 - Fiziksel İstismar
Çocuğun sağlığını etkileyen ve vücutta iz burakan lezyonlar ve yaralara yol açan istismar, fiziksel istismardır
İstismar şekilleri, istismar kuşkusu, lezyonlar, kafa travması, yanıklar, sıyrıklar

4 - Cinsel İstismar
Psiko-sosyal ve seksüel gelişimini tamamlamış bir erişkinin, psiko-sosyal gelişimini tamamlamamış bir çocuğu cinsel uyarım amacı ile kullanması çocuğa yönelik cinsel istismar olarak kabul edilir
Hukuki tanımlar, ülkeye göre sıklık, cinsel istismara meyil teşkil edebilecek durumlar, belirtiler, bulgular, muayene, tedavi, takip

5 - Duygusal İstismar
Çocuğun duygusal ihtiyaçlarını karşılayan ebeveyn ve/veya bakım verenler tarafından çocuğa sürekli olarak, tekrarlayıcı ve uygunsuz bir biçimde karşılık verme ve tepki göstermedir.
Aktif duygusal istismar, pasif duygusal istismar, etkileri, tavırlar, tavır çeşitleri, muayene, bulgular, ruhsal belirtiler, tedavi ve rehabilitasyon, okulda ve evde disiplini sağlamak için dayak dışı seçenekler

6 - Çocuk İhmali
Çocuğun yaşının ve gelişim düzeyinin gerektirdiği ihtiyaçların atlanması, karşılanmaması, geciktirilmesi.
Fiziksel, eğitimsel, duygusal, tıbbi çocuk ihmali, nedenleri ihmal edilen çocuk, ihmal edenler, şüpheler, önleme

7 - Çocuk İstismarı ve İhmalinin Hukuksal Boyutu
Yasal düzenlemeleri uluslararası yasal düzenlemeler, başvurular (kim, nereye, nasıl)

8 - Mağdur Çocuk ile Görüşme Teknikleri
İletişim, görüşme (interview, mülakat), mağdur çocuklar ile görüşme

9 - Anket (ÇİTA-T, çocuk istismarı tanılama anketi - tarama formu)
ÇİTA-T, çcouk istismarı ve ihmalinin beş türünü tanılamak amacıyla geliştirlmiş 39 ve 41 maddelik iki versiyonu bulunan bir ölçektir.
Cinsel, fiziksel, duygusal, ekonomik istismar ve ihmal, testik yapısı, uygulanması, test maddeleri, geçerliliği ve güvenilirliği

10 - Risk Altındaki Çocuğun Saptanmasında ve Topluma Kazandırılmasında Eğitim Kurumlarının Rolü
Risk altındaki çocuk, ihmal ve istismar, psikiyatrik bozukluklar, toplumsal uyum problemleri, iç ve dış göçler, savaş, bölgesel çatışmalar, terör, sokakta yaşama veya çalıştırılma, seks işçiliği; çevresel sosyal sebepler, aile içi imal ve istismar, psiko-sosyal şema, suç işleyen çocuklar, suç işleme istatistikleri, nedenler, uygulama projeleri

« Son Düzenleme: 29 Mayıs 2009, 06:45:48 ös Gönderen: alıntı »