Gönderen Konu: MİLLİ EĞİTİM BAKANI: NABİ AVCI: Özgün ve Kimlikli Müfredat İstiyoruz!  (Okunma sayısı 6623 defa)

psikolog

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 4310
    • Profili Görüntüle
Özgün ve Kimlikli Müfredat İstiyoruz!

 

Milli Eğitim Bakanlığı’nın 4+4+4 eğitim sistemi nedeniyle ilkokul, ortaokul ve liselerdeki ders müfredatlarını tamamen değiştirmesini olumlu bir başlangıç olarak yorumlayan Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES) Genel Başkanı Gürkan Avcı, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’dan öğrencilere kimlik, özgüven, moral ve hedef kazandıran felsefi arka plana sahip, çağdaş bir müfredat istediklerini ifade etti.

 

Ders kitaplarının Türkiye’nin medeniyet değerlerini hakkıyla yansıtmadığı, öğretim programlarında bilimsel derinlik ve yeterlilik sorunu bulunduğunu ve eğitim materyallerinin zenginleştirilmesine ihtiyaç olduğunu söyleyen DES Genel Başkanı Gürkan Avcı, Nevşehir’de yaptığı toplantıda şunları söyledi;

 

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın müfredat ve ders kitapları hakkındaki eleştirileri ve tavsiyelerimizi hayata geçirebilecek entelektüel feraset ve pratik tecrübeye sahip olduğuna inanıyorum.

 

12 yıllık zorunlu eğitim reform gerekçesi başta olmak üzere ders müfredatlarının bilim ve teknolojideki gelişmeler doğrultusunda yenilenmesi, toplumumuzun talepleri ve ekonomimizin ihtiyaçları paralelinde güncellenmesi zaten gerekiyordu.

 

Fakat halen, öğrencilerimize Mevlana, Hacı Bektaşi Veli, Şeyh Galip gibi değerlerimizi tanıtmadan, sevdirmeden Buda’yı, Descartes’i, Camus’u öğretmeye başlıyoruz.

 

Çocuklarımıza tarihimizi öğretmiyor sadece ezberletiyoruz. Kendini, kültür ve medeniyetini öğretmeden başkalarını tanıtıyoruz. Taklitçi ve kopyacı bir nesle kapı açan bu eğitim anlayışı nedeniyle kişiliksiz, yabancı hayranı ve ezik bir toplum oluşuyor.

 

Özellikle belirtmek istiyorum ki çocuklarımıza bilimsellik, objektiflik ve gerçeklik adına pozitivist, determinist, materyalist bilgi ve anlayışlar öğretilmeye devam ediliyor. Çağdaş dünyanın çoktan çöpe attığı bilimsel hurafeler terennüm ettiriliyor.

 

Eğitim sisteminde ve ders müfredatlarında ideolojik ve dayatmacı öğeler halen talim ettiriliyor.

 

Müfredatta tek tipçiliğe, ezberci, sınavcı ve dershaneci mantık ve anlayışlara son verilmelidir. Müfredatların bilimselliğe ve demokratik bir niteliğe kavuşturulması acil bir ihtiyaçtır.

 

Eğitim sistemine özgürlük, demokrasi ve sivilleşme kazandırılmalıdır.  Ders kitaplarının ve müfredatın inanç ve insani değerleri küçümseyen yaklaşımları değişmelidir.

 

Çocuklarımıza inanç, kültür ve medeniyetimize ait marifet, hikmet ve erdemlere dair iyi ve doğru şeyleri, ruh, muhteva ve idealleri okullarda maalesef veremiyoruz.

 

Türkiye biçimsel, şekilsel ve tercüme ile kopya edilmiş eğitim reformları yapma alışkanlığını bırakmalıdır. Türkiye kendi özgün ekseninde kimlik ve medeniyet duruşuna sahip bir eğitim sistemine sahip olmalıdır.