Gönderen Konu: İçedönük Çocuk (Kaygı-Korku) Eğitsel Öneriler  (Okunma sayısı 7687 defa)

psikolog

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 4099
    • Profili Görüntüle
İçedönük Çocuk (Kaygı-Korku) Eğitsel Öneriler
« : 28 Mayıs 2009, 09:48:08 öö »
EĞİTSEL ÖNERİLER

                                                   
•   Öğrencinin aşırı kaygılı ve korkulu olduğu gözlenmiştir. Teste girmeyi reddetmiş ve ağlamıştır.  Teste girmeyi ikna edilmiş fakat test sırasında aşırı heyecanlanmış ve devam edememiştir. Özgüveninin oldukça düşük olduğu gözlenmiştir. Sürekli yanlış yaptığını ya da yapacağını düşünmektedir. Bu nedenle ya yapılan çalışmaları reddetmiş ya da sürekli onaylanmayı beklemiştir.
•   Öğrencinin zihinsel olarak değerlendirmesinin yapılabilmesi için öncelikle psikolojik açıdan sorunlarının çözülmesi gerekmektedir. Aksi halde çıkan sonuç güvenilir olmayacaktır.
•   Evde öğrencinin üzerine fazlaca düşülmektedir. Gelişiminin geç olması, gece korkuları vb. nedenlerle anneye aşırı bağımlı hale gelmiştir. Anne ile görüşülmüş davranışları konusunda rehberlikte bulunulmuştur.
•   Bağımsız davranma becerisi kazanamadığı için evde kendi yapması gereken birçok işi anne yardımı ile yapmaktadır. Okulda basit sorumlulukların verilmesi ve başarılarının desteklenmesi öğrencini bağımsız davranmasını sağlayabilir.
•   Özgüveni düşüktür ve her davranışında onay beklemektedir. Yanlış yapacağını düşünmektedir. Güven duygusunu geliştirmek için yapabileceği seviyelerde çalışmaların verilmesi faydalı olacaktır. Bu ders- ödev olabileceği gibi, sınıf içi sosyal çalışmalarda olabilir. Seviyesine uygun ödevlendirilmesi başarabileceğini göreceği için öğrenciyi motive edecek ver biraz olsun güven kazanmasını sağlayacaktır.
•   Sınıfta uygun bir arkadaşı ile birlikte kütüphaneyi düzenleme, sınıfta çiçek yetiştirme, sınıf için gazete oluşturma gibi çalışmalar hem bağımsız çalışmasına hem de güven duygusunun artmasına yardımcı olacaktır.
•   Öğrenci aşırı kırılgandır. Olumsuz davranışları veya başarısızlıklarında söylenenler çalışmadan iyice soğumasına neden olur. Kırılacak diye her davranışını olduğu gibi kabul etmek ise mümkün değildir. Öğrenciye dönük eleştirilerin yapıcı olması gerekmektedir. Kişiliğinin değil davranışının yanlış olduğu vurgulanmalıdır.  Olumlu davranışları hatırlatılıp böyle davranabileceği anlatılabilir.
•   Problem çözme becerisinin gelişmesi için onun yaşadığı sorunlara benzer sorunları anlatan öykü kitapları seçilip, okunup tartışılabilir. Bu sorunu yaşayan tek kişinin kendisinin olmadığı görmesini sağlayacaktır. Ayrıca farklı çözüm yolları tanımasını ve öğrenmesini sağlayacaktır. Bu çalışmanın bireysel yapılması tercih edilmelidir. Öğrenci sınıf önünde sorunlarını konuşmak istemeyebilir. Utanıp daha fazla içine kapanabilir. Çalışma okul rehber öğretmeni ile yapılabileceği gibi sınıf öğretmeni ile de yapılabilir.
« Son Düzenleme: 02 Ağustos 2010, 12:04:19 öö Gönderen: alıntı »

psikolog

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 4099
    • Profili Görüntüle
Ynt: İÇEDÖNÜK ÇOCUK (KAYGI-KORKU)
« Yanıtla #1 : 28 Mayıs 2009, 09:51:46 öö »
EĞİTSEL ÖNERİLER

     Öğrencinin içe kapanık ve güvensiz olduğu gözlenmiştir. Hata yapmaktan korkmaktadır. Hata yapacağı kaygısı ile yaptığı çalışmaları beğenmemekte sürekli silmekte ve değiştirmek istemektedir.  Yaptığı çalışmalarda yoğun bir şekilde güvensizlik yaşadığı gözlenmiştir. Aynı güvensizliği okuldaki derslerinde de yaşamaktadır. Yanlış yapacağı korkusu ile söz almakta ya da çalışmalara katılmaktan çekinmektedir. Bu konuda öğrencinin desteklenmesi, başarılı olabileceği faaliyetlere yönlendirilmesi yararına olacaktır. Seçilen faaliyetler okul ve sınıf içindeki sosyal faaliyetler olabilir. Dersleri konusunda başarabileceği duygusu aşılanmalı, başarılı olduğu dersleri ve davranışları sözel olarak ödüllendirilmelidir. Bu öğrenci için önemlidir. Çünkü benlik algısı oldukça zedelenmiş görülmektedir.
      Dikkatini dağınık olması, aşırı güvensizliği ve mükemmeliyetçi- takıntılı davranışları olduğu gözlendiği için hastaneye yönlendirilmiştir. Aileye çocuğa karşı davranışları ve beklentileri konusunda rehberlikte bulunulmuştur.  Sürecin tarafınızdan da takip edilmesi faydalı olacaktır.
       Öğrencinin sınıf içinde oturduğu yerin ön sıralarda olması, cam kenarında olmaması derse olan dikkatini artırabilir. Olumsuz söz ve davranışlar karşısında çok çabuk demoralize olmaktadır. Öğrenciye yapılan eleştirilerde bu konuya dikkat edilmesi faydalı olacaktır. Yerine getirmediği sorumlulukları ile ilgili muhakkak öğrenci ile konuşulmalıdır. Burada yapıcı bir dilin kullanılması faydalı olacaktır.
« Son Düzenleme: 08 Ağustos 2010, 10:36:50 ös Gönderen: alıntı »

psikolog

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 4099
    • Profili Görüntüle
Ynt: İçedönük Çocuk (Kaygı-Korku) Eğitsel Öneriler
« Yanıtla #2 : 28 Ekim 2012, 02:44:23 ös »
...