Gönderen Konu: "Hafif Düzeyde Zihinsel Öğrenme Yetersizliği"(resmi yazışma; gözlem ve öneriler)  (Okunma sayısı 21266 defa)

psikolog

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 4097
    • Profili Görüntüle
                            …………………..İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLÜĞÜNE
             


        Merkezimizde  12.01.200. tarihinde incelemesi yapılan  …..  protokol numaralı ……….nin Hafif Düzeyde Zihinsel Öğrenme Yetersizliği olduğu tesbit edilmiştir. Yapılan gözlem ve inceleme sonucunda öğrencinin sosyal yönden; çevre ile uygun iletişim kuramadığı, akranları ile iletişim kurabilme becerisinin zayıf olduğu, aşırı güvensiz olduğu gözlenmiştir. Duygusal yönden; kendini ifade edemediği, öğrenmedeki yetersizliğini bilmesi okulda bulunmaktan rahatsız olmasına ve sıkılmasına sebeb olmuştur . Kişisel ve toplumsal becerisinin zayıf olması öğrencinin bir çok alanda kendisini göstermesini engellemektedir. Ayrıca bu durumun okul ilişkilerini ve öğrenme potansiyelini önemli derecede etkilediği gözlenmiştir……….’in kendine yönelik olumsuz benlik algısının olumluya dönüşmesi için desteğe ve zamana ihtiyacı vardır. Okul içi ve okul dışı yaşantısında başarabileceği, kendini işe yarar görebileceği sorumlulukların ve uğraşların verilmesi kendine olan güveninin artmasında faydalı olacaktır. Ayrıca akademik açıdan kendi düzeyinde dersler ve ödevler  verilmesi, başardığını görmesi okula ısınmasını sağlayacaktır. Öğrencinin bir yıl sonra tarafımızca tekrar incelenmesi gerekmektedir. 
   Bu veriler ışığında öğrencinin tarafımızca  sınıfına devamı uygun görülmüştür.

            Gereğini bilgilerinize arz ve rica ederim.

« Son Düzenleme: 06 Haziran 2009, 08:50:05 ös Gönderen: bureax »

psikolog

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 4097
    • Profili Görüntüle
Ynt: "Hafif Düzeyde Zihinsel Öğrenme Yetersizliği"
« Yanıtla #1 : 28 Mayıs 2009, 09:29:11 öö »
                            ……………………İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLÜĞÜNE


        Merkezimizde 18.10.200. tarihinde incelemesi yapılan …………. protokol numaralı …………..’ın yapılan test ve inceleme sonuçlarına göre “hafif düzeyde zihinsel yetersizliği” olduğu tespit edilmiştir. Öğrencinin 21.03.200. tarihinde konuşma problemi nedeni ile sözel beceri gerektirmeyen bir incelemeye alınmış ve daha yüksek performans göstermiştir. Test sonucunun daha iyi olabileceği düşünülmektedir. Dikkat dağınıklığı ve konuşma bozukluğu testi etkilemiştir. Öğrenci .......... Üniversitesi Tıp Fakültesinde de incelenmektedir. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivete Bozukluğu nedeni ile ilaç tedavisine başlanmıştır. Tedavinin öğrencinin okul uyumda olumlu etkirli olabilir. Okula da yeni başlamış olması nedeni ile öğrenciye bir süre zaman verilmesi faydalı olacaktır. Diğer öğrencilerle aynı oranda algılaması ve sınıf kurallarına uyması beklenmemelidir. Öğrenci 1.sınıfta olduğu için sınıfında eğitimine devam etmesi 1. sınıf amaçlarını yerine getirememesi durumunda sınıf tekrarı yapması uygundur.  Birden fazla alanda engeli bulunması nedeni ile öğrencinin özel eğitim sınıfı ya da okuluna yönlendirilmesi konusunda aileye rehberlikte bulunulmuştur. Fakat aile öğrencinin sınıfında eğitimine devam etmesini talep etmiştir. Önümüzde yıl öğrenci tekrar incelenecek (kaynaştırma eğitimi ya da özel eğitim sınıfına yönlendirilmesi konusunda karar verilecektir).  Öğrenci ile ilgili gözlem ve önerilerimiz ve dikkat eksikliği ile ilgili bilgiler ekte sunulmuştur.


         Gereğini bilgilerinize arz ve rica ederim.












EĞİTSEL ÖNERİLER


Öğrencinin zihinsel gelişiminde ve konuşmasında yetersizlikleri mevcuttur. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite problemi de eklenince birkaç alanda birden sorun yaşamaktadır. Zihin ölçümü sonuçlarına göre öğrencinin sınıfında eğitimine devamı uygundur. 1. sınıfa devam eden öğrencilerin kaynaştırma eğitimine alınması erken bir karar olacağı için üst yazıda da belirttiğimiz gibi 1. sınıf amaçlarını yerine getirememesi durumunda sınıf tekrarı yapması uygun olacaktır. Seneye öğrenci tekrar incelenecek ve yönlendirme kararı verilecektir.

DİKKAT EKSİKLİĞİ


Nüfusun %3 ile %5’ ini etkileyen DEHB çocukluk dönemi davranış bozukluklarının en yaygın olanlarından biridir. DEHB sınıfta yerinde oturmama, bağırma, sınıfı terk etme, etkinlikleri bozma gibi davranışları olabilir.
Dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik, öğrenme güçlüğü gibi nedenlerden dolayı okul yaşamında zorlanan çocukların eğitim ve öğretiminde sergiledikleri sorunların önlenmesi ve çözümü için özel eğitim ve öğretim yöntemlerinin kullanılması zorunludur. Bu öğrencilerin özellikle disiplinli ve düzenli sınıflarda eğitim ve öğretim görme ihtiyaçları vardır. Sınıf ortamında kendilerini güvenlikte hissetmeleri, kendilerinden akademik bakımdan neler beklendiğini iyice anlamaları ve nasıl davranacaklarının öğretmenler tarafından öğretilmesi gerekir. Aşağıda sıralanan yöntemler bu öğrencilerin sınıfta sergileyecekleri olumsuz davranışları önlemede yardımcı olacaktır.

•   Çocuğun davranışlarına karşı eğitimcilerin kabul çizgisinin yüksek olmasında yarar görülmektedir fakat bu durum çocuğun otoritesine dayalı bir ortamı oluşturmamalıdır.
•   Ders sırasında saçını okşamak, omzuna dokunmak tüm öğrencilerin kendilik değerini arttırdığı gibi konuya ilgilerini de arttırmaktadır. Bu çocuklar görsel ve dokunsal uyaranlardan etkilenirler. Dikkatlerini çekmek istediğinizde fiziksel olarak yakın olmak ve uygun olan zamanlarda ona dokunmak etkili olabilir. Ayrıca bu çocuğu sınıf ortamında ön sıralara oturtmak dikkatinin dağılmasını engeller ve daha kolay kontrol edilmesini sağlar.
•   Sürekli göz göze gelmeye çalışın. DEHB’li olan bir öğrenciyle göz göze gelerek onu daldığı alemden geri getirebilirsiniz.
•   Kıyaslama, duygusal istismar, bağırmak, hakaretlerde bulunmak, fiziksel istismar, fiziksel güç kullanmaktan uzak durmak gerekmektedir. Bu durum çocukla kurulan ilişkide güven ortamını olumsuz yönde etkilemektedir.
•   Başarılı olduğu her işi mutlaka pekiştirin, bu durumu övgülerle belirtebilirsiniz.
•   Okul- aile arasında beklenilen düzeyde işbirliği oluşturulmalıdır. Koordinasyon düzeyine göre eğitim sürecinin etkisi farklılık gösterecektir. Beklenilen düzeydeki işbirliği çocuğun davranışlarında farklılaşmanın ortaya çıkmasını kolaylaştırabilir.
•   
İletişimin  açık ve net olmasını sağlayın. İletişim açık ve net olmadığında çocuğun kafası karışabilir. Yönergeleri adım adım  olarak verin.       
•    İşlerin nasıl yapılması gerektiğini tekrarlayın, yazın, söyleyin tekrar tekrarlayın. DEHB’li olan kişiler direktifleri bir kereden fazla duyma ihtiyacındadırlar. DEHB’ li olan çocukların en büyük sorunu hatırlayamamaktır. Hatırlamalarına yardımcı olabilmek için onlara küçük hileler öğretin. Öğrenme zorluğu yaşayan çocukların canlı hafıza yada başka bir değişle hafıza sofrasında mevcut yer konusunda sorunlar yaşadığı belirtilmektedir. Aklınıza gelebilecek her türlü hile, ipuçları, kafiyeler, kodlar vb. hafızanın geliştirilmesine yardımcı olacaktır .
•   Çocuğu etiketleyici isimler kullanmak yerine sınıfta okul arkadaşları tarafından kabulünü sağlamak amacıyla çocuğun yaşadığı durumu anlatan hikaye ve öykülerden yararlanılmalıdır.
•   Sınıf içerisinde çocuğun hareketleneceği hissedildiği anda çocuğa bir takım sorumluluklar verilerek çocuğun hareket etmesine olanak sağlanarak çocuğun sınıf içinde daha iyi kontrol edilebilmesi sağlanabilir.
•   Öğrenmenin duyuşsal boyutunu ihmal etmeyin. Duyuşsal eğitim, davranışların kalıcı kılınması açısından oldukça önemlidir. Bir öğrenci duyuşsal giriş davranışları açısından eksikse, öğrenme açısından bir sorun ortaya çıkacak demektir. Bu çerçevede öğrencilerin katılım, ait olma ve eğlence ihtiyaçlarının öğretimsel etkinlikler esnasında karşılanması gerekir.
•   Sınırlar koymaktan çekinmeyin. Sınırlar çocuklara ceza vermek için değil çevrelerine güven duymalarını sağladığı için konur. Sınır koymayı sık sık sizden beklediği gibi vaktinde ve yalın bir şekilde yapmaya çalışmalısınız.
•   Büyük ödevleri küçük parçalara ayırın.DEHB’ li öğrenciler için bu çok önemlidir. Ağır ödevler çocuğu ezebilir ve çocuk, “Bunu asla yapamayacağım” şeklinde duygusal bir tepkiyle geri çekilir. Ağır ödevleri, her bir bölümü yapabilecek nitelikte görünen küçük parçalara ayırarak çocuğun başarısızlık duygusu azaltılabilir
•   Çocuğun okulda spora yönelmesi sağlanmalıdır. Bu konuda beden eğitimi öğretmeni ile işbirliği yapıp çocuğun yakın olduğu bir spor alanını belirlemek, bu sporu yapması için imkan tanımak faydalı olur.
•   Bu çocuklar sık sık başarısızlık duygusu yaşarlar. Bunun için mümkün olduğunca başarılı olduğu durumlar araştırılıp kendilerini başarılı hissedebilecekleri yaşantılara sokulmalıdır
•   Sık sık tahtaya kaldırın ve silmeniz gereken yazıları sildirin, sınıfta dağıtılması gereken materyalleri ona dağıttırın.
« Son Düzenleme: 02 Ağustos 2010, 12:00:33 öö Gönderen: alıntı »

psikolog

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 4097
    • Profili Görüntüle
Ynt: "Hafif Düzeyde Zihinsel Öğrenme Yetersizliği"
« Yanıtla #2 : 28 Mayıs 2009, 09:38:01 öö »
GÖZLEM VE ÖNERİLER

     Yapılan eğitsel değerlendirme sonucunda öğrencinin eğitim performansının, sosyal ve duygusal gelişiminin ilerleme kaydettiği görülmüştür. Tarafınızdan da belirtildiği gibi öğrenci kurallara uyma da sorun yaşamamaktadır. Gayretli ve uyumlu bir öğrencidir. Zihinsel kapasitesi göz önüne alındığında öğrencinin gösterdiği eğitim performansının oldukça iyi olduğu gözlenmiştir. Bu konuda sınıf öğretmenin gösterdiği gayret oldukça önemlidir. Sosyal ve duygusal açıdan sınıf ortamında kabul gören bir öğrenci olmasının öğrencinin gelişimini olumlu olarak etkilediği düşünülmektedir. Gözlemlerimiz, aile ile yaptığımız görüşme ve gözlem raporu sonuçları ...........’in amaçlarına uygun bir kaynaştırma eğitimi aldığı yönündedir. Bu konuda Sınıf Öğretmeni ...........’i tebrik ederiz. Kaynaştırma öğrencilerinin hem eğitim performansının gelişimi hem de sosyal- duygusal açıdan kendini geliştirmesi ve kabul görmesi önemli bir başarıdır. Öğrencinin eğitimine aynı amaçlarla devamı uygundur.
       
      Öğrencinin akademik alanda yaşadığı bazı zorluklar vardır. Bu alandaki eksiklerinin tamamlanması için ve ilköğretim ikinci kademeye sosyal uyumunu gerçekleştirmesi için bireysel ve grup özel destek eğitimi uygun bulunmuştur. Annenin endişeli ve tedirgin olması nedeni ile rehberlikte bulunulmuştur. Öğrenci seviyesine uygun olarak gayret içindedir. Annenin beklenti düzeyinin öğrencinin seviyesinin üstüne çıkmaması önemlidir. Aşırı beklenti .............’in özgüvenini zedeleyebilir. Bu konuda anne ile görüşülmüştür. Sizinde sürekli bu noktaya vurgu yapmanız faydalı olacaktır.

        Bunların dışında öğrenci zaten sosyal faaliyetlere katılmaktadır. Devamı mutlaka sağlanmalıdır. İkinci kademeye alıştırmak için 6,7,8. sınıflara ziyaretler yapılabilir. Öğrenci aynı ilgi ve desteği bulamadığında ikinci kademede bocalama riski vardır. bu konuda öğretmenler ile tanışma, neden artık farklı öğretmenler ile eğitimine devam edeceği konusunda birebir görüşmeler yapılabilir. Yine de sağlam bir temeli olduğu için bir süre bocalasa da fazla bir zorluk yaşamayacak ve üstesinden gelebilecektir.


       Önerilerimiz başarılı ve örnek bir kaynaştırma eğitini verdiğiniz için aynı yöntemle devam etmeniz yönündedir. Detaylı bilgi almak isterseniz kurumumuza başvurabilirsiniz. Teşekkür ederiz…

« Son Düzenleme: 02 Ağustos 2010, 12:02:48 öö Gönderen: alıntı »

psikolog

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 4097
    • Profili Görüntüle
Ynt: "Hafif Düzeyde Zihinsel Öğrenme Yetersizliği"
« Yanıtla #3 : 28 Mayıs 2009, 09:43:20 öö »
……… İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLÜĞÜNE
             
        Merkezimizde 02.03.200. tarihinde incelemesi yapılan ………protokol numaralı ……………….. “ Sınır Düzeyde Zihinsel Performans” göstermiştir. Eğitsel öneriler doğrultusunda sınıfında eğitimine devam etmesi uygundur.

         Gereğini bilgilerinize arz ederim.








EĞİTSELÖNERİLER

•   Öğrencinin kelime bilgisinin düşük olduğu gözlenmiştir. Kelime bilgisini artırmaya yönelik çalışmaların yapılması öğrenci için faydalı olacaktır. Seviyesinin altında ve ilgisini çekecek konuları olan kitapları okuması için teşvik edilmelidir. Ödül ve puan toplaması gibi yöntemlerle okuması teşvik edilmelidir. Yaş seviyesine uygun kitapları okumada zorlanacağı için daha basit ve teşvik edici kitaplar kullanılmalıdır.
•   Sözcük oyunlarını içeren çalışmaların yapılması yapılabilir. Gruplar verilerek sözcük toplaması (dünya, hayvanlar, yiyecekler, okul, aile, arkadaş), verilen kelimelerin anlamını bulması, kompozisyon yazmaya teşvik edilmesi, eksik harflerden kelime türetmesi vb.
•   Kelime bilgisi ve sözel algısını güçlendirmek için resimlerden olay anlatması, karışık olarak verilen resimleri anlamlı bir olay sırasına dizmesi çalışmaları yaptırılabilir. Anlatım gücünü ve sözel algısını geliştirecektir.
•   Akranlarından örnek almasını sağlamak için model olabilecek bir arkadaşıyla birlikte oturması, birbirleri ile kitap paylaşımı yapmaları ve kitaplarını anlatmaları sağlanabilir.
•   Sınıf içinde uygun zamanlarda kitap okuma günleri yapılıp sınıf tarafından belirlenen bir kitabın bölümlerinin her gün 10 dakika ve sırayla okunması ve tartışılması öğrenciyi teşvik edecektir.
•   Kelime tekrar etmesi, cümle tekrar etmesi şeklinde çalışmalar sözel hafızasını güçlendirmede yardımcı olacaktır. Aile yede benzer çalışmalar ödev olarak verilmiştir.
•    Öğrenci ve birlikte çalışabileceği birkaç arkadaşına sınıf panosu hazırlamaları buraya o hafta belirlenen gündemle ilgili panoya yazılar getirmeleri sağlanabilir. Bu yazıları sınıfla paylaşmaları ve bu konuda tartışmaları okuma,-yazma ve ifade gücünü artıracaktır. Bu öğrenciler sınıf panosu ya da gazetesi için günlük gazetelerden yazılar –resimler toplayıp kendileri bu konu ile düşüncelerini yazabilirler. Çalışma onların çalışması olmalı ve öğretmen fazla yönlendirmede bulunmamalıdır.  Sınıf içinde çalışmalarının onaylanması öğrencinin motivasyonunu artıracaktır.
•   Öğrenme sürecinde sürekli tekrara ihtiyaç duyduğu unutulmamalıdır. Düzenli tekrarlar ve evde yapılan planlı bir çalışma ile akademik seviyesi artacaktır. Bu konuda aile ve öğrenciye rehberlikte bulunulmuştur.

« Son Düzenleme: 02 Ağustos 2010, 12:02:58 öö Gönderen: alıntı »

psikolog

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 4097
    • Profili Görüntüle