Gönderen Konu: “Normal Zekâ Düzeyinde” (resmi yazışma; gözlem ve öneriler)  (Okunma sayısı 22406 defa)

psikolog

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 4099
    • Profili Görüntüle
                                         ………………….İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLÜĞÜNE

Merkezimizde 17.01.2…. tarihinde test gözlem ve incelemesi yapılan okulunuz öğrencilerinden…………..’ın “Normal Zekâ Düzeyinde” olduğu tespit edilmiştir. Öğrencinin yanlış aile tutumları,  özgüven eksikliği ve hafızasını zayıf olması gibi yaşayabileceği düşünülen sorunlar nedeni ile öğrenmede yaşıtlarının gerisinde kaldığı düşünülmektedir. Öğrenciye verimli ders çalışma, özgüvenini kazanma, hedef koyma amaçlı rehberlikte bulunulmuştur. Aileye gerekli rehberlikte bulunulmuştur. Öğrencinin normal sınıfına devamı uygundur. Aşağıda ihtiyaç duyulabilecek gerekli eğitsel önerilerde bulunulmuştur.
         Gereğini bilgilerinize arz ve rica ederim











GÖZLEM VE ÖNERİLER
     Öğrencinin normal zihin düzeyinde olduğu ve okuma yazma olgunluğuna ulaştığı tespit edilmiştir. Eğitim performansındaki seviye düşüklüğü, kimlik gelişiminin gerçekleştiği okul öncesi dönemde baskıcı bir aile tutumuna maruz kalması, özgüven eksikliği yaşaması ve kısa dönemli hafızanın zayıf olması etki etmektedir. Uygun ortam ve motive sağlandığında başarılı bir öğrenci olabildiği gözlenmiştir. Özgüven eksikliği nedeni ile öğrencide kendini ifade etmede başarısızlık gözlenmiştir. Öğrencinin bu eksikleri önemli derecede giderildiğinde başarı sağlayabileceği düşünülmektedir.                                                                                                                 

-Yeterli ve yetenekli olduğu alanlarda sorumluluk verilmesi ve/veya ödevler verilmesi , başarılı olduğu işlerin sonunda sınıf önünde onere edilmesi.
-Sınıf içinde basit sorumluluklar verilmesi
-Yapamadıkları değil yapabildiklerinden örnek verilerek güven duygusunun geliştirilmeye çalışması,
-Öğrencinin hafızasının zayıf olması nedeni ile görsel ağırlıklı eğitim faaliyetlerinin eve ödev olarak verilmesi. Sınıf içinde ödevlerini anlatmasının sağlanması. Bu nedenle bol bol okuma, anlatma, yorum içerikli ödevler verilebilir.
- Güven problemi nedeni ile kendini ifade etmede zorlanan öğrencinin kısık sesle konuşmasını engellemek için her sessiz konuştuğunda anlamazdan gelip tekrar ettirmek  ve sesli konuşmasını sağlamak öğrenciyi destekleyecektir.
-Ayrıca seviyesine uygun ödev desteği ile öğrencinin zihinsel faliyeti hızlandırılabilir.
-Örnek bir davranışının ya da başarısının sınıf içinde öğrenciye belirtilmesi,
-Sosyal faaliyetlere katılmasının teşvik edilmesi,
-Matematik, Türkçe vb. derslerde konun gidişatına göre derse katılması ve konuşması için desteklenmesi,



« Son Düzenleme: 02 Ağustos 2010, 12:03:10 öö Gönderen: alıntı »

psikolog

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 4099
    • Profili Görüntüle
Ynt: “Normal Zekâ Düzeyinde”
« Yanıtla #1 : 26 Mayıs 2009, 11:11:54 öö »
………………… İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLÜĞÜNE
             
        Merkezimizde 13.07.200. tarihinde incelemesi yapılan ….. protokol numaralı …………..’ın   “ Normal Zihin Düzeyinde” olduğu tespit edilmiştir. Soyut eğitimden çok somut eğitime daha yatkın olduğu gözlenmiştir. Yapılan inceleme sonucunda öğrencinin okuma yazma düzeyine ulaşmış olduğu ancak  duygusal ve sosyal olgunluğunun yaş düzeyinin gerisinde olması eğitsel başarısını etkilediği düşünülmektedir. Bu durum öğrencinin kendisini yetersiz hissetmesine, güvensiz olmasına ayrıca hayal dünyasından çıkamamasına neden olduğu düşünülmektedir. Öğrenciye verilebilecek eğitsel ve sosyal destek eğitimle yaş seviyesini yakalaması beklenilmektedir. Normal sınıfına devamı uygun bulunmaktadır. Merkezimiz tarafından bir yıl sonra tekrar incelenmesi uygundur. Gözlem ve öneriler ekte sunulmuştur.
   
       Gereğini bilgilerinize arz ve rica ederim.











GÖZLEM VE ÖNERİLER

Öğrencinin   sosyal ve duygusal olgunluğunun yaş düzeyinin gerisinde olduğu gözlenmiştir. Okuma ve yazmada beklenen başarıyı sağlayamasa da yaş düzeyine yakın performans sergilemiştir. Öğrenmede birebir ilişkilerde uyum sağlayabildiği, ifade güçünün zayıf ve dolaylı yoldan kullandığı gözlenmiştir. Doğru cevabı bilmesine rağmen  dolaylı yoldan anlatıma giderek  yanlış sonuca ulaştığı belirlenmiştir. Özgüven duygusu zayıftır. Bu konuda;

-Yeterli ve yetenekli olduğu alanlarda sorumluluk verilmesi, başarılı olduğu işlerin sınıf önünde sonunda onere edilmesi..
- Kısa cevaplı sorular sorulması, cevaplarını uzatmasına izin verilmemesi
-Basit hikayeler okuması ve bunları yazarak, anlatarak özetlemesi istenmeli. Bu ödevde hikayenin en öz anlatımı istenmelidir. Başaramadığında tekrarlatılmalıdır. Uzun anlatımlarına müsaade edilmemesi.
-Sınıf içinde basit sorumluluklar verilmesi,
-Örnek bir davranışının ya da başarısının sınıf içinde öğrenciye belirtilmesi,
-Sosyal faaliyetlere katılmasının teşvik edilmesi,
-Hayat bilgisi, Türkçe vb. derslerde konun gidişatına göre derse katılması ve konuşması için desteklenmesi, net ve kısa cevaplar vermesi konusunda kontrol edilmesi ve uyarılması.
 
   Bu çalışmalar ile öğrencinin,  sınıf seviyesine yaklaşması sağlanabilir.
« Son Düzenleme: 02 Ağustos 2010, 12:03:23 öö Gönderen: alıntı »

psikolog

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 4099
    • Profili Görüntüle
Ynt: “Normal Zekâ Düzeyinde”
« Yanıtla #2 : 26 Mayıs 2009, 11:15:23 öö »
……………………………İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLÜĞÜNE
             
        Merkezimizde 15.05.200. tarihinde incelemesi yapılan …… protokol numaralı ……………..‘ın “ Normal Zihin Düzeyinde” olduğu tespit edilmiştir. Öğrencinin zihinsel problemi olamamasına rağmen bilişsel seviyesi yaş düzeyinin gerisindedir. Bunun nedeni belirtilmiş olan dikkat eksikliği veya unutkanlık değildir. Bu durumun altında  öğrenilmiş davranış bozuklukları, uyumsuzluk, unuttum veya dikkatim dağıldı bahaneleri, çalışan anne-babanın ilgi eksikliğinden kaynaklanan açıkları kullanması, isteksizlik, v.b. nedenler yatmaktadır. Öğrencinin yaş düzeyi göz önüne alındığında bu tür durumlar normal karşılanmakla beraber olumlu disiplin yöntemleri kullanılarak olumlu değişiklikler yapılabilir. Durumla ilgili aileye gerekli rehberlikte ve önerilerde bulunulmuştur. Öğrenci ile ilgili öneriler aşağıda sunulmuştur.
        Gereğini bilgilerinize arz ve rica ederim.

                                                                                                                       

GÖZLEM VE ÖNERİLER

Öğrencinin hareketli ve uyum problemi olduğu gözlenmiştir. Sözel olarak kendini ifade etmekte başarısız olan öğrenci kendini farklı yönlerde ifade etmeye çalışmaktadır. Dikkatini istediği zaman yeterince toplayabilen sadece ders konusunda dikkatini toplamakta başarısız olan bir öğrencimizdir. Aynı zamanda öğrencide  öğrenilmiş yanlış davranış bozuklukları da  (kavgacı olma, isteksizlik, dikkat etmeme,yaramazlığa önem verme v.b.) bulunmaktadır.

Sınıfta göz temasının kurulabileceği bir yerde oturtulması

Ders sırasında küçük fiziksel temasların kurulması, sürekli gözlendiğini hissetmesi,

Yapamadıkları değil yapabildiklerinden örnek verilerek güven duygusunun geliştirilmeye çalışılması. Öğrencini birçok olumlu ve yetenekli yönleri bulunmaktadır. Ceza yerine bu yönler kullanılarak daha hızlı sonuca ulaşıla bilinir.

Sınıf içinde yeteneğine uygun  sorumluluklar  verilmesi,

Unutma veya dikkatsizlikle ilgili hatalarını hoşgörmek yerine sınıfa uygulanan standart tavırların kullanılması. Ayrıca bu nedenle yapmış olduğu hataların sorumluluğunu almasının  sağlanması.

Sınıf ve okul içinde uyulması gereken kurallar nedenleri ile beraber birebir olarak konuşulması.




Toplumsal kurallar, saldırganlık, arkadaş edinme ve sürdürme konularında etkinliklerin sınıfta işlenmesi ve özellikle öğrenciye etkinliklerde görev verilmesi etkili olabilir. Sınıfça uyulması gereken kurallar konusunda anlaşmalar yapılabilir.

Örnek bir davranışının ya da başarısının sınıf içinde öğrenciye belirtilmesi,

Eksik yaptığı ödev ve sorumlulukları ile ilgili mutlaka görüşülmelidir. “Bunun şurası çok iyi olmuş ama bu eksik kalmış farkında mısın, ya da bunu yapmayı unutmuşsun sanırım, bu sınıftaki görevindi sen bunu yapmadığında sınıftaki ders düzenimiz bozuluyor “gibi hem ona görevini hatırlatıcı hem de önemli olduğunu hissettirici iletişim kurulmalıdır.

Sosyal faaliyetlere katılmasının teşvik edilmesi,

Hayat bilgisi, Türkçe, matemetik,  vb. derslerde konun gidişatına göre derse katılması ve konuşması için desteklenmesi,(düzgün cümle kurma ve akıcı konuşma yaş seviyesinin gerisindedir.)

                  Öğrencinin sosyal ve duygusal  gelişimini desteklemekle beraber olumlu davranış değişiklikleri de sağlayacaktır.

psikolog

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 4099
    • Profili Görüntüle
Ynt: “Normal Zekâ Düzeyinde”
« Yanıtla #3 : 28 Mayıs 2009, 09:30:46 öö »

                                …………………..İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLÜĞÜNE

            Merkezimizde 11.03.200. tarihinde incelemesi yapılan …… protokol numaralı…………..’ın “Normal Düzeyde Zihinsel Performans” göstermiştir. Öğrencinin kurallara uymada sorun yaşadığı gözlenmiştir. Aileye çocuklarına davranışları ve eğitimi konusunda rehberlikte bulunulmuştur. Öğrenci ile sorun çözme becerisini geliştirme ile ilgili görüşme yapılmıştır. Eğitsel önerilerimiz doğrultusunda sınıfında devamı uygundur.
         Gereğini bilgilerinize arz ve rica ederim.








EĞİTSEL ÖNERİLER

•   Öğrencinin sözel ifadesi, kavramsal ve akademik becerileri yaş seviyesine uygundur. Sosyal gelişimi ise grup içinde uyumunu etkilemektedir. Bunun ailenin evdeki davranışaları, sorumluluk duygusunun tam gelişmemiş olması ile ilgisi olabileceği düşünülmektedir.
•   Öğrenci evde kazandığı ilgi ve hâkimiyeti okulda da sağlamak istemektedir. Okulda birçok öğrenci olması ve ilginin tamamen onda olmaması nedeni ile ilgi çekme yollarına başvurmaktadır. İlgi çekmek için sergilediği davranışların görmezden gelinmesi ve olumlu davranışlarının pekiştirilmesi olumlu davranış kazanmasında yardımcı olacaktır.
•   Ders sırasında öğrenci ile göz göze gelinmesi ve fiziksel temasta bulunulması sakinleşmesini ve derse olan ilgisinin artmasını sağlar. Öğretmenin olumlu davranışlarıyla ve sınıf içindeki durumu ile zaten onun varlığından haberdar olduğunu kavraması ilgi çekmek için gösterdiği davranışları azaltacaktır.
•   Uyumlu çalışabileceği bir sınıf arkadaşı ile birlikte sınıfın basit bir sorumluluğunu alması (kütüphaneyi düzenlemek, sınıfta çiçek varsa sulamak ya da yetiştirmek vb.) birlikte çalışma ve sorumluluk duygusunu geliştirecektir.
•   Empati duygusunu geliştirmeye yönelik çalışmalar faydalı olacaktır. Örneğin arkadaşına vurduğunda onun canı yandı ve ağladı. Senin hiç böyle canın yandı mı ne hissettin o zaman bak oda böyle hissetti vb. başkalarının duygularını anlamasına yönelik çalışmalar yapılması faydalı olacaktır. Sınıf içinde bu konulu hikâyeler okunup tüm sınıf tartılaşması da farkındalığını artıracaktır. Kurallarla ve konuşarak, tartışarak çözüm bula konusunda yeteneği gelişecektir.
•   Randevularına öğrenci ve anne birlikte gelmişlerdir. Öğrenci gözlem formunda belirtmiş olduğunuz noktalarda anneye rehberlikte bulunulmuştur. Anne öğrenciye sözünü dinletme ve kural koyma konusunda güçlük yaşamaktadır. Anne kendini güçsüz hissetmektedir. Evde kuralları belirlememesi ve uymadığında kesin davranması gerektiği belirtilmiştir.
•   Anne evde yaşadığı tüm sorunları çocuğa yansıtmaktadır. sBu yaş dönemindeki bir çocuk için onu ezecek bir yüktür. Konuşma ihtiyacı duymaktadır fakat Ahmet annenin dert ortağı olabilecek ya da onu anlayabilecek yaş ve gelişim düzeyine sahip değildir. Anneye psikiyatriste gitmesi önerilmiştir.
•   Öğrencinin aile içindeki memnuniyetsizliği artmıştır. Bu okulda sizinde belirttiğiniz gibi arkadaşlarını kıskanma ya da sahip olmadıklarını isteme gibi kendini dışa vurmaktadır. Bu konuda öğrenci ile görüşülmüştür. Ancak devam eden görüşmelerin yapılması gerektiği için okul rehber öğretmeni ile görüşmesi sağlıklı olacaktır.
•   Spor faaliyetlerine yönlendirilmesi öğrenci için faydalı olacaktır. Hem başarı tatmini yaşamaya hm rahatlamaya ihtiyacı vardır. Bu konuda okul olanakları dâhilinde takım çalışmalarına alınabilir. Ailenin ekonomik durumu yeteriz olduğu için belediyenin veya ücretsiz başka kurumların faaliyetlerine yönlendirilebilir. Sınıf içinde bir takım kurularak okul beden eğitimi öğretmeni ile birlikte çalışması sağlanabilir.

psikolog

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 4099
    • Profili Görüntüle
Ynt: “Normal Zekâ Düzeyinde”
« Yanıtla #4 : 28 Mayıs 2009, 09:33:30 öö »
………. İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLÜĞÜNE
             


        Merkezimizde 19.03.200. tarihinde incelemesi yapılan ………..protokol numaralı ………….’in Normal Zihin Düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Öğrencinin içine kapanık, çekingen olduğu gözlenmiştir. Anne baba ayrılığı ile okula başlama döneminin üst üste gelmesinin performansını tam olarak ortaya koymasını zorlaştırmaktadır. Yengeden alınan bilgilere göre anne baba ayrılığı ile çocuğu duygusal açıdan yıpratmakla beraber yaşantısında da annesinin olmaması önemli değişikliklere neden olmuştur. Hayatındaki bu olumsuz değişikliğin okul başarısı düşüklüğü üzerinde etkisi olması muhtemeldir. Öğrencinin duygusal açıdan desteğe ihtiyacı olduğu düşünülmektedir. Bu konuda okul rehber öğretmeninin ve sınıf öğretmeninin öğrenci ile ilgili ortak yapabileceği çalışmalar ve okul rehber öğretmeninin psikolojik danışma görüşmelerinde bulunması yardımcı olacaktır.  Yine de herhangi bir zihinsel sorun olup olmadığını ayrıntılı bir şekilde öğrenebilmek için psikometri ölçümü yapılması istenmiş ve öğrencinin ……….. Üniversitesi Tıp Fakültesine yönlendirilmesi yapılmıştır. Alınan hastane sonucundan sonra tarafınız tekrar bilgilendirilecektir.
         Gereğini bilgilerinize arz ve rica ederim.


psikolog

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 4099
    • Profili Görüntüle
Ynt: “Normal Zekâ Düzeyinde”
« Yanıtla #5 : 28 Mayıs 2009, 09:38:37 öö »
…………………………İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLÜĞÜNE
             
        Merkezimizde 21.10.200. tarihinde incelemesi yapılan …………… protokol numaralı yapılan ………………….eğitsel inceleme ve test sonucunda “Normal Zihin Düzeyinde” bulunmuştur. Eğitsel öneriler doğrultusunda sınıfında eğitimine devam etmesi uygundur.

         Gereğini bilgilerinize arz ederim.



















EĞİTSEL    ÖNERİLER

•   Öğrencinin eğitsel performansı sınıf seviyesine uygun değildir. Okuma – yazma öğrenememişti. Matematik işlem becerisi sınıf seviyesinin altındadır. Bu nedenle Türkçe ve matematik derslerine 1. sınıflarla katılması öğrenci için faydalı olacaktır.
•   Öğrencinin annesi okuma-yazma bilmemektedir. Bu nedenle evde desteklenmesi problem olmaktadır. Anneye çocuğun sınıf seviyesine yaklaşmasının sağlanması için derslerini destekleyecek bir takviye aldırması önerilmiştir. Ayrıca okuma- yazma kurslarına katılması için halk eğitim merkezine gitmesi önerilmiştir.
•   Sorumluluk duygusunun zayıf olması nedeni ile öğrenciye sınıf içinde basit sorumluklar verilmesi faydalı olacaktır. Sınıf içinde arkadaşları ile birlikte çiçek yetiştirme, sınıf kütüphanesini düzenleme vb. düzenliliği olan görevler olmalıdır.
•   Okuduğunu anlamasını sağlamak için 3-4 satırlık basit metinler verilerek kim?,nerede?, ne yapıyor? Sorularını cevaplamamsı istenebilir.
•   Rakam tekrar etme, cümle tekrar etme gibi çalışmalarla hafızasın güçlendirici çalışmalar yapılabilir.
•   Yapılan çalışmaların öğrencinin unutmaması için tekrar ettirilmesi gerekmektedir.








psikolog

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 4099
    • Profili Görüntüle
Ynt: “Normal Zekâ Düzeyinde”
« Yanıtla #6 : 28 Mayıs 2009, 09:45:11 öö »
……………… İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLÜĞÜNE
             
        Merkezimizde 07.12.200. tarihinde incelemesi yapılan …………….protokol numaralı …………………’un “ Normal Zihin Düzeyinde” olduğu tespit edilmiştir. Aileden alınan bilgiye göre öğrencinin kemik gelişimi yaş seviyesinin altındadır. Gelişiminin sağlıklı ilerlemesi için tedaviye devam etmeleri önerilmiştir. Eğitsel açıdan aileye rehberlikte bulunulmuştur. Ekte gönderilen eğitsel öneriler doğrultusunda öğrencinin sınıfında eğitimine devamı uygundur.
         Gereğini bilgilerinize arz ve rica ederim.






EĞİTSEL ÖNERİLER



•   Yapılan eğitsel test ve incelemelerimiz sonucunda öğrencinin normal zihin düzeyine sahip olduğu belirlenmiştir.
•   Öğrencinin kemik yaşının gelişiminin gerisinde olması çabuk yorulmasına ve bu nedenle zorlanmasına neden olabilir. Zihinsel olarak normal olduğu halde öğrenci sınıftaki yaşıtlarına göre daha çabuk yorulur ve performansı düşebilir. Ya da zihinsel performansını fiziksel engellenme dolayısı ile tam olarak gösteremeyebilir.
•   Kemik gelişimi ya da gelişim yavaşlığı tamamen tıbbi bir durumdur. Buradaki ilerlemesi doktor kontrolünde ve yönlendirmesinde olabilir. Bizim uzman alanımız dahilinde değildir. Aileye mutlaka düzenli kontrole gitmeleri ve tıbbi önerileri ciddiye almaları konusunda önerilerde bulunulmuştur. Bu kontrollerin tarafınızdan da takibi öğrenci için olumlu olacaktır.
•   Öğrenci özellikle yazarken çabuk yorulmaktadır. Yorulması sıkılmasına ve çalışma isteğinin azalmasına neden olabilir. Çalışma istek ve motivasyonunu güçlü tutmak için başarabileceği ödevlenlendirme ve çalışmalara dahil etmek faydalı olacaktır. Daha az yazı daha çok okumanın olduğu ödevler öğrencinin başarısını artıracaktır.
•   Yazma ve çalışma hızının yaşıtları işle aynı olgunlukta olması beklenmemelidir. Onlara göre daha çabuk yorulacaktır. Bu da başarısızlık hissi yaşamasına ve güveninin zedelenmesine neden olabilir.
•   Sınıf içinde seviyesine uygun çalışmalara dahil edilmesi, yazı yazarken biraz daha uzun zaman tanınması, başarılarının ödüllendirilmesi çalışma azmini artırır.
•   Kemik gelişimi yavaşlığı en çok yazma faaliyetini etkileyecektir. Öğrenci bu eksikliğine rağmen normal zihin düzeyinde ve öğrenmeye açık bir öğrencidir. Mutlaka yazarak öğrenmesi gereken bilgiler küçük parçalara ayrılarak verilebilir.
•    Sınıfın 3 kere yazması gereken bir metin öğrenci için ağır bir ödev olabilir. Fakat bolo bol okuma yapmasının bir zararı yoktur. Orda ki açığını kapatmak için şöyle bir yol izlenebilir. 3 kere yerine bir kere yazar fakat öğrendiği hece, ses, kelime ya da tümceler büyük kartonlara yazılarak sürekli okuması sağlanmalıdır.. 1. sınıf öğrencileri için yazarak öğrenmek önemlidir.  Buradaki eksikliği daha fazla görsel materyalle ve okumayla destekleyerek kapatılabilir. Bu konuda aileden yardım istenmelidir. Sınıf için hazırlanan çalışma kâğıtları büyütülerek fotokopi çektirilebilir öğrencinin duvarına asılarak sürekli okuması sağlanmalıdır.
•   Sınıf içinde tüm etkinliklere katılımı sağlanmalıdır. Sosyal faaliyetlere dahil edilmesi öğrencinin gelişimi açısından faydalı olacaktır. Zorlandığı bedensel faaliyetlerde önce kendisinin yapması için zaman tanınmalı, yardıma ihtiyacı olduğu düşünüldüğünde bu konudaki fikri alınarak yardım edilmelidir.
•   Öğrenmesi için daha çok zamana, parçalara bölünmüş ödevlere ve yazamadığı geri kaldığı konular için zenginleştirilmiş görsel materyale ve sınıf ortalamasından daha fazla okumaya ihtiyacı vardır. Bu konularda desteklendiğinde öğrenme hızı yükselecektir.

psikolog

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 4099
    • Profili Görüntüle
..